Spectator on facebook

Spectator on facebook

NEWS BRIEFS

Pravda sold to British owner

SLOVAKIA's most widely read broadsheet, the daily newspaper Pravda, has been purchased by the British publishing group The Daily Mail and General Trust (DMGT), whose publications include The Daily Mail, Mail on Sunday and others.

It is not DMGT's first venture in Slovakia. Since 2004 the company has owned the Avízo advertisement newspaper in Slovakia. The following year the group bought Profesia Ltd. via the Hungarian company Lapcom, Hospodárske noviny wrote. The company also runs a popular job server in Slovakia.

Lapcom is Hungary's representative of Northcliffe International, the DMGT division which is said to have bought Pravda.

Top stories

Slow down, fashion

Most people are unaware that buying too many clothes too harms the environment.

In shallow waters, experts are expendable

Mihál says that it is Sulík, the man whom his political opponents mocked for having a calculator for a brain, who “is pulling the party out of liberal waters and towards somewhere completely different”.

Richard Sulík is a man of slang.

Poll: Smer followed by SaS, KDH also in parliament

Had the general election taken place in mid-February, the opposition Freedom and Solidarity (SaS) would place second, and the now extra-parliamentary KDH would get nine seats.

Alojz Hlina took over at the helm of KDH

Woman who urinated on the Quran arrested, awaiting trial

Some observers believe the video might lead to increasing security risks for Slovakia.

The accused woman arrives to the court.