Spectator on facebook

Spectator on facebook

NEWS BRIEFS

Media watchdog fines Markíza TV 250,000 Sk

The Slovak media watchdog enforcing compliance with media-related provisions in the law on direct presidential elections fined private Markiza TV 250,000 crowns on Tuesday. The Council for Radio and Television Broadcast (RRTV) also ordered Markíza to broadcast a notice of the violation in prime time.

The watchdog found Markíza guilty of violating the law twice: during its May 6 prime time news programme and on the "This is How it is in Slovakia" program May 9. RRTV head Peter Juras said in both cases the problem was in regards to a political advertisement which benefitted ruling coalition candidate Rudolf Schuster.

The media watchdog also has found Radio Free Europe (RFE) guilty of violating the law when the radio program "Actualities and Arguments" broadcast a commentary about May Day celebrations which was considered non-objective and biased. The RRTV ruled that the RFE has to broadcast a daily notice that it violated the law.

Top stories

In praise of concrete

It was once notorious for its drab tower blocks and urban crime, but Petržalka now epitomises modern Slovakia.

Petržalka is the epitome of communist-era architecture.

Slow down, fashion

Most people are unaware that buying too many clothes too harms the environment.

In shallow waters, experts are expendable

Mihál says that it is Sulík, the man whom his political opponents mocked for having a calculator for a brain, who “is pulling the party out of liberal waters and towards somewhere completely different”.

Richard Sulík is a man of slang.

Blog: Exploring 20th century military sites in Bratislava

It seems to be the fate of military sites and objects in Bratislava that none of them were ever used for the purposes they were built for - cavernas from WWI, bunkers from WWII, nuclear shelters or the anti-aircraft…

One nuclear shelter with a capacity for several hundred people now serves as a music club with suitable name Subclub (formerly U-club).