JOJ TV absorbs huge blow to planned launch

The Supreme Court on February 15 suspended a decision by the state license council allowing new station JOJ TV to broadcast on a Žilina frequency; JOJ, owned by Czech media power Vladimír Železný, has said the ruling may stop it from launching operations altogether. JOJ has already invested Sk100 million ($2.1 million) into advertising ahead of the launch and has Sk350 million in project commitments, say station officials. The court, however, upheld a complaint filed last December by Slovakia’s biggest station, TV Markíza, that the award of the Žilina frequency, which was to represent 30 per cent of JOJ’s terrestrial coverage, would have caused Markíza Sk40-60 million in damages.

Compiled by Tom Nicholson from press reports.
The Slovak Spectator cannot vouch for the accuracy of the information presented in its Flash News postings.

Get daily Slovak news directly to your inbox

Top stories

Bödör reportedly paid €50,000 for non-prosecution of ex-economy minister's nephew

The former minister has reportedly met with the investigator who informed on the case.

Peter Žiga

Fico and Kotleba have not been fined for being maskless yet

The police are dealing with violent protesters, but no politician has been penalized for calling on people not to wear masks.

Ex-police chief Lučanský in handcuffs

He is one of the eight people facing charges after Operation Judas.

Milan Lučanský

Matovič could have made comments about the US rather than Mongolia

I am proud of what has been achieved in Slovakia, says Billy Altansukh.