Spectator on facebook

Spectator on facebook

NEWS FROM THE OMRI DAILY DIGEST

Newspaper editor cites owners' interference

Národná Obroda published a statement by its editor-in-chief, Tatiana Repková, on June 28 that she remains responsible for the daily and is currently negotiating with VSŽ Košice, the paper's new owners. In an interview with Radio Free Europe the previous day, Repková said she recently handed in her resignation to the paper's publisher, NOFRA, which is almost wholly-owned by VSŽ, the eastern Slovak steel giant. She said interference in her work by NOFRA representatives was the reason for her decision. VSŽ reportedly also now owns about half of the most popular private radio station in Slovakia, Fun Radio. This comes on the heels of VSŽ's purchase of the opposition eastern Slovak daily Slovenský Východ last fall, which it merged with the pro-government regional daily Lúč.

Top stories

General Prosecutor filed a motion for the dissolution of ĽSNS

The Slovak Supreme Court received a motion to dissolve the extreme right ĽSNS party founded and led by Marian Kotleba.

Jaromír Čižnár

Russian spies allegedly recruit also Slovaks

They are using martial art clubs in Germany and dozens more in other EU states, in the Western Balkans, and in North America.

Illustrative stock photo

EC scrutinises state aid for Jaguar Photo

There is a question whether the scrutiny may impact the carmaker’s plans to invest in Slovakia.

The construction site of a brand new plant of Jaguar Land Rover near Nitra.

GLOBSEC forum will host guests from 70 countries

The 12th year of the conference will be attended by the highest number of participants in its history.

Slovak President Andrej Kiska gives the opening speech of The Globsec 2016 security conference.