Spectator on facebook

Spectator on facebook

Journalists quit, accuse STV of political pressure

Two journalists have quit the state television channel STV complaining of pressure to give a political party leader, Pavol Rusko, extra exposure on a talk show. Rusko, head of the non-parliamentary Ano party, is also the co-owner of the private Markíza TV station.

Compiled by Tom Nicholson from press reports.
The Slovak Spectator cannot vouch for the accuracy of the information presented in its Flash News postings.

Top stories

The unemployment rate continued its downward trend in December

The problem of unemployment in Slovakia is not the lack of jobs but the unsuitable structure for job seekers.

A Slovak prisoner tattooed in Auschwitz, remained silent until he grew very old

Lale Sokolov fell in love in the concentration camp; only those close to him knew his story.

A tattoo, illustrative stock photo

Kiska: Only president can bestow awards

President Andrej Kiska turned to Constitutional Court over the law on state awards recently passed by the government.

President Andrej Kiska granting awards, January 1, 2018