Markíza again fined for Ano promotion

The Council for Broadcasting and Retransmission, a state watchdog, issued the private Markíza TV station a Sk1 million ($22,000) fine last week for promoting the Ano party of station co-owner Pavol Rusko.

The station, which has long been criticised for allowing Rusko’s politics to affect its news coverage, has said it is convinced it did not break the law.

Compiled by Tom Nicholson from press reports.
The Slovak Spectator cannot vouch for the accuracy of the information presented in its Flash News postings.

Get daily Slovak news directly to your inbox

Top stories

Worse-off districts in Slovakia should undergo another round of testing

It is necessary to carry a negative COVID-19 test result from January 27 to at least February 2.

6 h
Igor Matovič celebration his election victory on March 1, 2020.

It was a long time ago and it never happened anyway

How much of the present will be intelligible through the kaleidoscopic lens of digital media in just a few years – or even months?

1 h
White Crow laureates (l-r): Andrej Belák, Jolana and Štefan Náther, Jaroslav Macek

The stories of White Crow laureates show how important it is to speak up against injustice

The awards went to four initiatives in justice, education, health care and minorities.

25. jan
It is now possible to take a gargling test.

Gargling tests available

For now tests are provided by a private lab and people have to pay for them.

24 h