Spectator on facebook

Spectator on facebook

Markíza gets another fine

The private Markíza TV station has received another fine from a state media watchdog, this time for Sk500,000 ($11,500), for a TV spot promoting the Ano party of Markíza co-owner Pavol Rusko.

The fine was levied for a Markíza news piece describing the refusal of Ano to pay for a political ad on the public STV channel, and was judged itself to have been a form of political advertising.

Rusko has been repeatedly fined and warned this year for abusing his television, the most popular in the country, for the benefit of his party.

Compiled by Tom Nicholson from press reports.
The Slovak Spectator cannot vouch for the accuracy of the information presented in its Flash News postings.

Top stories

LGBTI people in the regions: We change people’s minds

Bratislava will dress up in rainbow colours this August again, for the seventh time. This will be for the Bratislava Dúhový Pride diversity festival. But the colours of the rainbow are less bright in the regions,…

Slovakia’s LGBTI community seeks to expand their rights.

Things that make us different also make us stronger

On August 19, a rainbow flag will fly over the US Embassy in Bratislava to represent the firm commitment of the United States to defending the human rights of LGBTI people, writes Ambassador Sterling.

The rainbow flag flew over the US Embassy in Bratislava in 2016.

Blog: 5 things you should do on your visit to the north of Slovakia Photo

Here is a list of tips by an experienced tour guide - including things you have probably not tried before.

Bratislava growing high Photo

High-rise buildings sprouting up in Bratislava

Visualisation of the future skyline of Bratislava