Markíza fined Sk1 million for its pre-election reporting

The Supreme Court has fined television company Markíza Sk1 million (24,000 euro) for biased news reporting in the run-up to last year's general election. The television station had supported the New Citizen's Alliance (ANO), the political party run and financed by Pavol Rusko - a former director of Markíza.

Nitra-based radio station Hviedza FM was also fined for illegal advertising for the Movement for a Democratic Slovakia (HZDS).

Compiled by Conrad Toft from press reports.
The Slovak Spectator cannot vouch for the accuracy of the information presented in its Flash News postings.

Get daily Slovak news directly to your inbox

Top stories

Another former police president reportedly charged in a corruption case

NAKA charged eight former high-ranking police, SIS and Financial Administration officials.

Milan Lučanský

Haščák of Penta detained and accused

Dozens of police officers raided Digital Park, the headquarters of the financial group.

Jaroslav Haščák

Economy minister Sulík is the most trustworthy politician regarding solutions to the pandemic

More than half of respondents also think that the government underestimated preparation for the second wave.

Richard Sulík introduces his plan.

Car industry needs to jump on the latest trends

Economy minister promises extensive support for hydrogen technologies in Slovakia.

The Hydrogen Technology Research Centre (CVVT) is to be launched at the end of 2020 or beginning of 2021 in Košice to do R&D in this field.