Spectator on facebook

Spectator on facebook

IN SHORTS

TV Markíza criticized for anti-KDH stance

MEDIA watchdog Memo 98 released its latest report which shows that private TV Markíza aired several biased news articles against the co-ruling Christian Democrats (KDH).

The report highlights a period of time during which a conflict between KDH and another ruling party, Pavol Rusko's New Citizen's Alliance (ANO), came to a head. Rusko founded Markíza and led the firm until recently, before entering politics.

It is believed that Rusko used his influence in Markíza, as well as in several other media companies, to discredit or undermine the image of his political rivals.

According to Memo 98, TV Markíza ran several stories in which "basic principles of journalistic ethics were breached".

The monitoring also showed that while other Slovak media brought a relatively balanced coverage of an ongoing conflict between ANO and KDH, TV Markíza continued to provide more space to Rusko and his comments on the situation.

Top stories

Performance of wild animals to be banned in circuses

Slovakia takes first steps to regulate animals in circuses.

Two travel bloggers showcase Slovakia Video

Youtubers give their viewers a sample of the mountains and streets of Slovakia.

Lomnický štít peak in the High Tatras

Recreational vouchers may return

Slovakia is far from fully tapping its tourism prospects.

Cursive or block writing?

Ministry gives up idea of teaching pupils one type of writing only, for now.