Spectator on facebook

Spectator on facebook

Court favours state in Chemko Strážske lawsuit

THE SLOVAK state has successfully defended itself in a  a costly, protracted case in which the Zachem company sued for €30 million for losing its share in Chemko Strážske.

National Property Fund (FNM) building (Source: Sme)

Zachem demanded the money from the national privatisation agency, National  Property Funs (FNM) for losing its share in the chemical company Chemko Strážske.

“The law office Koval & spol has won the dispute for the state, and thus saved more than €72 million for the state,” Economy Ministry spokeswoman Miriam Žiaková told the Hospodárske noviny daily.

In 2003, Zachem lost nearly 30 percent of its shares of the chemical company because of its alleged failure to meet duties ensuing from the privatisation contract. It originally sued the Slovak state for €30 million, but in the meantime, the sum grew to €72 million. When the case escalated again three years ago, and FNM hired Koval & spol.

The processing of personal data is subject to our Privacy Policy and the Cookie Policy. Before submitting your e-mail address, please make sure to acquaint yourself with these documents.

Top stories

Slovaks speak the worst English in central Europe

Seven out of ten job applicants in Slovakia claim to speak English.

Illustrative Stock Photo

Journalists should resist the temptation to tweet

There is still a need for old-fashioned news reporters who just get the facts out there, says Pulitzer Prize-winning journalist Ian Johnson.

Ian Johnson

We refuse Fico's attacks against journalists

More than 480 journalists have signed a statement condemning the most recent verbal attacks of the former prime minister against journalists.

Slovak journalists at one of protest rallies organised in response to the murder of journalist Ján Kuciak and his fiancée.

UPDATED: Police investigate protest organisers over Soros allegations

The National Criminal Agency wants to see the accounts of the protest organisers due to a criminal complaint alleging they are paid by George Soros.