Spectator on facebook

Spectator on facebook

The police investigate Kollár

But the chair of the We Are Family party refutes the suspicions.

Boris Kollár(Source: SME)

The National Criminal Agency (NAKA) has launched an investigation concerning dubious investments by the first Robert Fico government (2006-2010) into the privately run Fun Rádio.

Back in 2009 it paid €2.6 million for a 26-percent share of stock in the broadcaster. When the state-run fund returned the shares this year, it received only €800,000. As the company operating the radio, owned by politician and businessman Boris Kollár, did not pay the dividends, the loss of the state in investment amounted to €1.8 million, the Denník N daily reported.

The NAKA investigators are now scrutinising both Kollár and former co-owner of Fun Rádio Peter Struhár and the now-deceased head of the Slovak Development Fund Oskar Soták, who are suspected of violating their duties when administering someone else’s property.

The police have refused to reveal further details. Part of the police file, obtained by Denník N, suggests that they are checking the events that occurred in 2009. This includes not only the purchase of the stock by the state, but also the steps of Kollár and Struhár who invested the money into their other projects, for example the ski resorts, according to the daily.

They in fact have to check whether Kollár and Struhár embezzled the radio station, and thus also harmed the state, or whether the state lost money due to other circumstances.

Kollár meanwhile called the investigation purposeful and claims it is not about Fun Rádio.

“Seven years have passed,” the chair of the We Are Family party told Denník N.

He added that nobody has reported any loss or damage during this time and asked whether the reason may be his current political career.

Kollár also showed Denník N the documents concerning the transactions. He considers the price the state paid for the 26-percent stock legitimate, referring to expert opinions.

The police, however, doubt the opinions and claim that the basic capital of Fun Media Group was purposely overvalued.

Moreover, the state-run fund allegedly provided the money at odds with the rules for investments, as reported by Denník N.

The processing of personal data is subject to our Privacy Policy and the Cookie Policy. Before submitting your e-mail address, please make sure to acquaint yourself with these documents.

Top stories

How to translate famous anti-war sonnets into English? Photo

Queen Elisabeth II appreciates the hundred-year-old Slovak poetry, since still topical today.

Pavol Országh Hviezdoslav

Kuciak did not even have a computer as a child and he grew up to be an analyst

A village boy who angered Marian Kocner. A profile of Ján Kuciak, who recently received the White Crow award in memoriam.

Ján Kuciak

UPDATED: Lajčák considers resignation if the migration compact is rejected

The foreign affairs minister also admitted to some disputes with PM Robert Fico.

Foreign Affairs Minister Miroslav Lajčák

Czechs chose Sagan as celebrity of the century

The Slovak cyclist defeated Czech singer and icon Karel Gott, Marta Kubišová and famous actor Zdeněk Svěrák.

Peter Sagan rejoices after his victory at TdF, July 8