Spectator on facebook

Spectator on facebook

Pravda sold to British owner

SLOVAKIA's most widely read broadsheet, the daily newspaper Pravda, has been purchased by the British publishing group The Daily Mail and General Trust (DMGT), whose publications include The Daily Mail, The Daily Telegraph and The Sunday Times.

It is not DMGT's first venture in Slovakia. Since 2004 the company has owned the Avízo advertisement newspaper in Slovakia. The following year the group bought Profesia Ltd. via the Hungarian company Lapcom, Hospodárske noviny wrote. The company also runs a popular job server in Slovakia.

Lapcom is Hungary's representative of Northcliffe International, the DMGT division which is said to have bought Pravda.

Compiled by Martina Jurinová from press reports
The Slovak Spectator cannot vouch for the accuracy of the information presented in its Flash News postings.

Top stories

In praise of concrete

It was once notorious for its drab tower blocks and urban crime, but Petržalka now epitomises modern Slovakia.

Petržalka is the epitome of communist-era architecture.

Slow down, fashion

Most people are unaware that buying too many clothes too harms the environment.

In shallow waters, experts are expendable

Mihál says that it is Sulík, the man whom his political opponents mocked for having a calculator for a brain, who “is pulling the party out of liberal waters and towards somewhere completely different”.

Richard Sulík is a man of slang.

Blog: Exploring 20th century military sites in Bratislava

It seems to be the fate of military sites and objects in Bratislava that none of them were ever used for the purposes they were built for - cavernas from WWI, bunkers from WWII, nuclear shelters or the anti-aircraft…

One nuclear shelter with a capacity for several hundred people now serves as a music club with suitable name Subclub (formerly U-club).